ایمپلنت دیجیتال در شرق تهران

ایمپلنت دیجیتال در شرق تهران


ایمپلنت دیجیتال در شرق تهران

یکی از محبوب‌ترین روش‌های درمانی برای کاشت دندان، در دندانپزشکی شبانه روزی سپیدار ایمپلنت دیجیتالی است. اما بیایید بررسی کنیم که ایمپلنت دیجیتال چیست و قیمت ایمپلنت دندان در تهران چه تفاوتی با ایمپلنت معمولی دارد.

امروزه اکثر دندانپزشکان ایمپلنت دندان را به عنوان بخشی از خدمات یا درمان خود ارائه می دهند. ایمپلنت‌های دندانی به دلیل مزایای طولانی مدت آن به عنوان یکی از بهترین روش‌های درمانی در نظر گرفته می‌شوند. هنگامی که بیشتر بیماران می‌خواهند دندان‌های از دست رفته خود را با ایمپلنت دندان پر کنند، فکر هزینه ایمپلنت دندان آن‌ها را متوقف می کند. اما اگر مزایای آن را بدانید شاید نظرتان تغییر کند.

 

دکتر مسعود شاه حسینی

ایمپلنت دیجیتال دندان چیست؟

ایمپلنت‌های دندانی توسط دندانپزشکان بسیار ماهر و با تجربه در دندانپزشکی شبانه روزی سپیدار انجام می‌شوند . با وجود این که ایمپلنت‌‌های دندانی 98 درصد مواقع نتیجه خوبی دارند، اما این احتمال نیز وجود دارد که این ایمپلنت‌ها به اشتباه قرار بگیرند. در نهایت این می‌تواند منجر به طیف وسیعی از مشکلاتی شود که نباید رخ دهد.

با این حال، با ایمپلنت های دندانی دیجیتال، فناوری دیجیتال نقش تعیین کننده ای دارد. با استفاده از فناوری ایمپلنت به کمک کامپیوتر، بسیاری از عوامل خطرناک که در کاشت ایمپلنت‌های دندانی نقش دارند، از بین می روند. همانطور که می‌توانید تصور کنید، فناوری به کار رفته در ایمپلنت‌های دیجیتال امکان قرار دادن دقیق پروتزهای دندانی واقعی را فراهم می کند. بنابراین یک گزینه عاقلانه برای ایمپلنت دندان است

جهت مشاوره و ویزیت رایگان با شماره 09120824801 میتوانید تماس و یا در واتساپ با پزشک متخصص بصورت مستقیم در ارتباط باشید.

مراحل ایمپلنت دیجیتال در شرق تهران

قدم بعدی که می تواند در بحث انتخاب ایمپلنت دیجیتال یا معمولی به ما کمک کند، آشنایی با مراحل ایمپلنت دیجیتال می باشد. همانطور که میدانید اشعه ایکس و سی تی اسکن تحول شگرفی را در علم پزشکی به وجود آورده است. به همین خاطر از این اختراع شگفت انگیز در کاشت ایمپلنت نیز استفاده می شود که دندانپزشکان قبل از انجام عمل، بتوانند آناتومی کلی فک را مشاهده کنند.

به طور کلی پروسه کاشت ایمپلنت دیجیتال شامل موارد زیر می باشد:

  • اسکن کلی ناحیه فک: این اسکن به جراحان اجازه می دهد که تصویری سه بعدی از فک بیمار داشته باشند. از جمله مواردی که در این اسکن لحاظ می شود می توان به حفره های سینوسی، بافت های عصبی، تراکم استخوان، موقعیت دندان ها و خود فک اشاره داشت.
  • ایجاد مدل سه بعدی از فک: پس از انجام سی تی اسکن، می توان با استفاده از نرم افزارهای مخصوص، یک مدل سه بعدی از فک شما تهیه کرد. این مدل به قرار دادن ایمپلنت ها در موقعیت مکانی درست و عدم ایجاد برشهای غیر ضروری کمک میکند.
  • تهیه گاید جراحی: پس از اینکه مدل سه بعدی فک شما حاضر شد، یک گاید پلاستیکی  که برا اساس فک و دندانهای شما ساخته شده است و به طور دقیق مدل قرارگیری ایمپلنت را نیز مشخص میکند توسط لابراتوار یا دندانپزشک ساخته میشود .
  • کاشت ایمپلنت: پس از اینکه گاید جراحی آماده شد، اکنون دندانپزشک می تواند برای کاشت ایمپلنت در بهترین موقعیت اقدام نماید و با قرار دادن گاید در فک شما محل دقیق قرارگیری ایمپلنت را دریل کرده و پایه ایمپلنت را جایگذاری میکند .

جهت مشاوره و ویزیت رایگان با شماره 09120824801 میتوانید تماس و یا در واتساپ با پزشک متخصص بصورت مستقیم در ارتباط باشید.

مزایای ایمپلنت دیجیتالی

برای اینکه بتوانیم به سوال ایمپلنت دیجیتال یا معمولی بهتر است، پاسخ دهیم، باید با مزایای ایمپلنت دیجیتال نیز آشنا شویم. این روش کاشت ایمپلنت، دارای مزایای زیر می باشد:

  • استفاده از تصاویر سی تی اسکن سه بعدی: این مسئله باعث می شود که کاشت ایمپلنت راحت تر و بدون درد باشد.
  • استفاده از نرم افزارهای مخصوص جهت طراحی راهنمای جراحی: این نرم افزار با استفاده از هوش مصنوعی می‌تواند یک برنامه جراحی موفق را طراحی نماید.
  • قابل پیش بینی بودن
  • افزایش سرعت عمل جراح
  • افزایش ایمنی جراحی
  • کاهش ضرورت پیوند استخوان
  • افزایش دوام ایمپلنت های موجود در بافت نرم فک
  • مناسب برای کسانی که استخوان فک آنها تحلیل رفته است
  • قرار دادن دقیق پایه های ایمپلنت در موقعیت هایی که از قبل برنامه ریزی شده است.
  • جلوگیری از سردرگمی دندانپزشک
مطالب بیشتر
قالبگیری دیجیتال دندان: 09120824801

 

فواید ایمپلنت های دیجیتالی بسیار بیشتر از ایمپلنت های معمولی است زیرا همانطور که گفتیم پزشک دید بهتری از طرح عمل کاشت ایمپلنت دارد. ساختار این ایمپلنت ها هم با نوع معمولی خود متفاوت می باشد که همین امر باعث می شود تا به مزایای ایمپلنت های دیجیتالی افزوده شود. مزایا و معایب ایمپلنت دیجیتالی به صورت کامل در این مقاله بیان شده است، اگر شما هم مایل به داشتن لبخندی زیبا هستید و میخواهید از این روش استفاده کنید به شما پیشنهاد می کنیم تا این اطلاعات را با دقت مطالعه فرمایید. در ادامه مطلب به موارد زیر پرداخته شده است:

  •         رضایت متقاضیان از ایمپلنت دیجیتالی نسبت به ایمپلنت معمولی
  •         روش جراحی ایمپلنت دیجیتالی
  •         آیا تمامی مراجعین واجد شرایط دریافت ایمپلنت می باشند؟
  •         فواید ایمپلنت دیجیتالی
  •         معایب ایمپلنت دیجیتالی
  •         جمع بندی

رضایت متقاضیان از ایمپلنت دیجیتالی نسبت به ایمپلنت معمولی

طبق نظر سنجی هایی که در این مورد انجام شده است، محققین به این نتیجه رسیده اند به این دلیل که روش ایمپلنت دیجیتال روشی به نسبت دقیق تر می باشد، متقاضیان رضایت بیشتری را از خود نشان داده اند، تقریبا می توان گفت میزان رضایت کسانی که از این روش استفاده نموده اند دو برابر بیشتر از کسانی بوده است که از ایمپلنت معمولی استفاده می کنند.

روش جراحی ایمپلنت دیجیتالی

 

 

روش جراحی ایمپلنت دیجیتالی
روش جراحی ایمپلنت دیجیتالی

همانطور که قبل تر هم به این موضوع اشاره نموده ایم ایمپلنت دیجیتالی از بروز ترین روش های موجود در زمینه دندانپزشکی است به هدف این که مدت زمان دوره نقاهت را کاهش دهد، میزان و تعداد بخیه کمتر شود، فیکسچر در بهترین مکان بین دندان ها قرار بگیرد. بله درست است این روش تمامی این مزایا را برای افراد فراهم آورده است.

مطالب بیشتر
ایمپلنت فوری تحت بیهوشی

اما چطور این امر امکان پذیر است؟ به این صورت که متخصص ایمپلنت تمامی اطلاعات مربوط به عمل جراحی مانند محل قرار گیری دندان را توسط یک سیستم می بیند و در اختیار دارد تا مطمئن شود که عمل جراحی کمترین آسیب را به دندان های مجاور وارد می کند؛ همینطور مهم ترین عامل در جراحی ایمپلنت این است که عصب ها آسیب نبینند، با استفاده از این روش جراح می تواند مکان عصب ها را ببیند و جراحی خود را طوری برنامه ریزی نماید که با کمترین برش در بهترین جا عملیات ایمپلنت گذاری را انجام دهد.

مهم ترین عامل در مزایا و معایب ایمپلنت دیجیتالی هم همین است که جراحی را ساده تر نموده و میزان احتمال آسیب را به حداقل ممکن می رساند. در مقاله راهنمای جامع ایمپلنت دندان در خصوص ایمپلنت ها و انواعشان بیشتر بخوانید.

 

جهت مشاوره و ویزیت رایگان با شماره 09120824801 میتوانید تماس و یا در واتساپ با پزشک متخصص بصورت مستقیم در ارتباط باشید.

آیا تمامی مراجعین واجد شرایط دریافت ایمپلنت می باشند؟

از آنجایی که روش ایمپلنت گذاری یکی از روش های تهاجمی برای ترمیم دندان ها می باشد تا حد امکان باید برای مشاوره انجام این کار پیش فوق تخصص ایمپلنت بروید و در این مورد از وی مشورت بخواهید.

اگر دندان شما با روش های ساده تر و غیر تهاجمی قابل ترمیم باشد نیاز به این نیست تا حتما از ایمپلنت های دندانی استفاده نمایید. اما از اگر دندان شما از دست رفته است این روش بهترین روش جایگزینی برای دندان است، زیرا هم عمری بالا تر نسبت به سایر روش های موجود دارد، هم دوام بالاتری دارد و در صورت نگهداری صحیح یک عمر برای شما کار خواهد کرد.

مطالب بیشتر
کاشت ایمپلنت دندان افراد دیابتی

 

دکتر مسعود شاه حسینی

معایب استفاده از ایمپلنت دیجیتال

تنها عیبی که در این خصوص می توان از ایمپلنت های دیجیتالی گرفت این است که قیمت آن ها از تمامی روش های موجود در بازار بیشتر می باشد و این که درست است که شرایط جراحی را آسانتر می نماید اما باز هم روشی تهاجمی به حساب می آید.

منظور از جراحی حداقل برش چیست ؟

در جراحی های ایمپلنت غیر دیجیتال پزشک باید لثه را برش دهد تا وضعیت استخوان و عصب را بررسی کند اما در ایمپلنت دیجیتال با حداقل برش انجام می شود و دیگر نیازی به بخیه وجود نخواهد داشت. جراحی حداقل برش باعث کاهش درد، خونریزی و تورم می شود.

ایمپلنت دیجیتال بهتره یا معمولی

تفاوت ایمپلنت دیجیتال و معمولی در میزان برش، مراحل، دقت و هزینه است. در ایمپلنت دیجیتال به کمک شبیه سازی های سه بعدی جراحی با حداقل برش و بیشتری دقت انجام می شود و مراحل بیشتری نسبت ایمپلنت معمولی دارد. همچنین هزینه ایمپلنت دیجیتال از ایمپلنت معمولی بیشتر می باشد.

ایمپلنت دیجیتال و ایمپلنت های معمولی از لحاظ ساختار کاملا شبیه به هم هستند و تفاوت اصلی آن در تکنولوژی مورد استفاده و روند درمان است. تفاوت ایمپلنت دیجیتال و معمولی در جراحی حداقل برش است. در ایمپلنت دیجیتال ، با استفاده از نرم افزارهای کامپیوتری، وضعیت دقیق فک و ناحیه بی دندانی را بررسی می کنند تا بتوانند کمترین برش را بر روی لثه انجام دهند.

به همین علت ایمپلنت های دیجیتال دیگر نیاز به بخیه و کشیدن بخیه ها ندارد. همچنین به علت برش کمتر بیمار درد و خونریزی کمتری را تجربه می کنند. همچنین به علت بررسی دقیق در این نوع درمان ، موفقیت در این درمان ها بسیار بالاتر است.

عمر ایمپلنت دیجیتال در شرق تهران

به طور کلی عمر مفیدی بین 20 تا 25 سال دارند که وابسته به شرایط استخوانی، برند ایمپلنت و میزان مراقبت کاهش یا افزایش پیدا می کند. عمر ایمپلنت دیجیتال بیشتر از ایمپلنت های معمولی خواهد بود و در دراز مدت به علت دقت بالا عملکرد بهتری خواهد داشت.

مطالب بیشتر
بهترین سن ایمپلنت دندان

ایمپلنت دیجیتال برای چه کسانی مناسب است؟

ایمپلنت های دندانی ، از لحاظ سنتی دارای محدودیت های سنی نیستند و تمامی افرادی که فک آن ها به طور کامل رشد کرده است می توانند ایمپلنت انجام دهند. اما برخی عوامل ممکن است سبب شکست در درمان شود. مهم ترین عامل در شکست ایمپلنت عفونت است و افرادی که دارای دیابت ، سرطان و اشعه درمانی هستند برای انجام ایمپلنت با مشکل مواجه می شوند. همچنین افرادی که مصرف دخانیات دارند باید بعد از ایمپلنت آن را قطع یا تا حد زیادی آن را برای جلوگیری از ایمپلنت کاهش دهند.

ایمپلنت های دیجیتال دقیقا برای تمامی افرادی که واجد شرایط ایمپلنت معمولی هستند قابل انجام هستند و دارای مزایای بیشتری نسبت ایمپلنت های معمولی هستند.

جمع بندی

برای دندان هایی که شکسته اند یا پوسیده اند و یا به هر دلیلی باید کشیده شوند، بهترین جایگزین ایمپلنت های دندانی می باشد هر نوع از ایمپلنت خصوصیات خود را دارد و جنس های متفاوتی از آن در بازار میباشد که می توانید با استفاده از راهنمایی مشاورین ما بهترین گزینه را برای خود انتخاب نمایید.

مزایا و معایب ایمپلنت دیجیتالی به مراتب خیلی بهتر از سایر هم نوعان خود می باشد و برای کسانی که می خواهند جایگزین ماندگار برای دندان خود داشته باشند یکی از بهترین گزینه هاست.

سوالات متداول مزایا و معایب ایمپلنت دیجیتالی

  • آیا ایمپلنت دیجیتالی هم روشی تهاجمی دارد؟
    بله، ایمپلنت دیجیتالی هم مانند نوع معمولی خود روشی تهاجمی دارد اما به مراتب جراحی ساده تر و برش کمتر است.
  • میزان رضایت مشتریان از ایمپلنت دیجیتالی چه مقدار بوده است؟
    به این دلیل که ایمپلنت های دیجیتالی در بهترین نقطه ممکن قرار می گیرند و میزان امکان آسیب رسیدن به کمترین حد خود میرسد رضایت مشتریان از این روش دو برابر بیشتر بوده است.
  • معایب استفاده از ایمپلنت دیجیتالی چیست؟
    تنها ایراداتی که می توان از ایمپلنت های دیجیتالی گرفت این است که قیمت بالایی دارند و همانند نوع معمولی خود باید با عمل جراحی در محل مورد نظر قرار بگیرند.

دکتر مسعود شاه حسینی

جهت مشاوره و ویزیت رایگان با شماره 09120824801 میتوانید تماس و یا در واتساپ با پزشک متخصص بصورت مستقیم در ارتباط باشید.

4.4/5 - (9 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *