معایب لمینت دندان

معایب لمینت دندان


معایب لمینت دندان

لمینت لایه ای بسیار نازک از جنس سرامیک یا پرسلن است که بر روی دندان طبیعی فرد چسبانده می شود. برای این کار معمولا به میزان بسیار کم دندان ها تراشیده می شوند. میزان این تراش با توجه به تشخیص دندانپزشک متخصص، نوع لمینت و شکل دندان ها متفاوت است. اما سوال اینجاست که آیا این درمان نیز مانند سایر درمان های پزشکی عوارضی دارد یا خیر؟
برای پاسخ به سوال بیماران در خصوص عوارض لمینت دندان باید بگویم که این درمان نیز ممکن است معایب و عوارضی داشته باشد اما اینطور نیست که حتما همه بیماران دچار یک یا چند مورد از این عوارض شوند. این موضوع به موارد زیادی از جمله تخصص، دانش و تجربه دندانپزشک، رعایت مقدمات قبل و موارد حین و مراقبت های پس از لمینت کردن دندان توسط پزشک و بیمار و حتی مواد و تجهیزات مورد استفاده طی درمان بستگی دارد و دقیقا اینجاست که یک متخصص ترمیمی و زیبایی حاذق و باتجربه می تواند علاوه بر اینکه درمانی به دور از عوارض جانبی برای شما انجام دهد، شما را برای مراقبت های بعدی و حفظ طول عمر لمینت خود به خوبی راهنمایی کند.

معایب لمینت دندان سرامیکی

زمانی که ونیر های پرسلین به دندان های شما پیوند خوردند؛ امکان برداشتن آنها و استفاده مجدد از دندان های طبیعی شما وجود ندارد. با اینکه ونیرهای لمینیت از لحاظ ظاهری کاملاً طبیعی به نظر می رسند اما باز هم نوعی از دندان مصنوعی هستند و فرایند نصب آنها کاملاً بازگشت ناپذیر است. در صورتی که به خوبی از آنها مراقبت کنید بیش از ۱۰ سال بدون نیاز به ترمیم و تعویض روی دندانهای شما باقی می ماند.

مطالب بیشتر
جراحی لثه چست؟

 امکان حساس شدن دندان وجود دارد

بعد از نصب لمینت های سرامیکی ممکن است نسبت به غذاها و نوشیدنی های سرد و گرم حساس شوید. مینای دندان شما پیش از اینکه ونیر لمینت روی آنها نصب شود تا حدودی تراشیده می شود. به همین علت حساسیت به غذاهای سرد و گرم تا چند روز بعد از نصب لمینت ها طبیعی است که البته خود به خود از بین می رود.

تراشیدن مینای دندان

تراشیدن مینای دندان پیش از نصب به عنوان یکی از معایب لمینت دندان سرامیکی شناخته می شود. نصب ونیرهای لمینت از نوع استاندارد نیاز به آماده سازی دندان ها پیش از کاشت دارند. با توجه به مشکلات و عیوب ظاهری دندان دندانپزشک بخشی از مینای دندان را میتراشد تا ونیرها بعد از نصب شدن روی دندان ها ضخامت اضافه ایجاد نکنند.اما در مقایسه با تاج دندان لمینت ها روش های کم تهاجمی تر به شمار می آیند. برای نصب آنها فقط باید یک سطح دندان را تراشید. برای آماده سازی دندان ها پیش از نصب لمینیت سرامیکی فقط لایه نازکی از مینای دندان تراشیده میشود به همین علت دندان ها کمتر حساس می شوند. چند روز بعد از نصب لمینت های سرامیکی نیز حساسیت دندان ها به طور کامل از بین میرود.

3/5 - (2 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *