دندانپزشکی با بیهوشی شرق تهران

دندانپزشکی با بیهوشی شرق تهران


دندانپزشکی با بیهوشی شرق تهران

 

بهترین دندانپزشکی با بیهوشی شرق تهران ، دندانپزشکی شبانه روزی سپیدار از نظر برخی افراد انجام کارهای دندانپزشکی مانند کشیدن دندان، درمان ریشه (عصب کشی) ، کاشت دندان (ایمپلنت) و… دردناک می باشد. اما ما در این مقاله به شما می گوییم که بسیاری از درمان های دهان و دندان را می توانید با بیهوشی کامل و حتی موضعی (خواب عمیق) انجام دهید.

دندانپزشکی با بیهوشی موضعی

براساس تشخیص متخصص بیهوشی و دندانپزشک معالج برای افرادی که بیهوشی موضعی امکان‌پذیر باشد، برای کلیه درمان‌ها می‌توان از این روش استفاده کرد. در بیهوشی موضعی فرد هوشیار می باشد و قادر به برقراری ارتباط است اما روند درمان دندانپزشکی و حتی تزریق اولیه جهت بی حس کردن دندان را متوجه نخواهد شد.

دندانپزشکی با بیهوشی کامل

بیهوشی کامل زمانی انجام می شود که به تشخیص متخصص بیهوشی و دندانپزشک، بیهوشی موضعی امکانپذیر نمی‌باشد؛ به دلیل شرایط سیستمیک و استفاده از داروهای خاص ، تجویز به بیهوشی کامل صورت می‌گیرد. سطح این بیهوشی متناسب با روش کار و شرایط سیستمیک هر بیمار متفاوت می‌باشد.

 

جراحی دندان با خواب عمیق

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که به دلیل ترس از دندانپزشکی از سلامت دندان های خود غافل شده اید، در این قسمت با ما همراه باشید تا شما را با جراحی با خواب عمیق آشنا کنیم.

در جراحی با خواب عمیق از داروهای آرامبخش استفاده می کنند و افراد به خواب عمیق فرو می روند. جراحی دندان با خواب عمیق یا همان سدیشن برای انجام کلیه درمان های دندانپزشکی (عمومی و تخصصی) انجام می شود.

درمان دندانپزشکی با بیهوشی یا آرام بخشی برای چه کودکانی تجویز می‌ شود؟

1- کودکانی با ناتوانی‌ های ذهنی یا جسمی :

در کودکان ناتوان مخصوصاً در شرایطی که نیاز به کارهای دندانپزشکی پیچیده باشد درمان‌ های دندانپزشکی تحت بیهوشی عمومی یا آرامبخشی درمان با کیفیت‌ تر و ایمن‌ تری را برای کودک فراهم می‌ نماید.

2- کودکان با سن کم :

توجه داشته باشید که اگر سن کودک زیر سه سال باشد هنوز به مرحله‌ ای نرسیده است که قادر به همکاری در محیط دندانپزشکی باشد.

3- کودکان با ترس و اضطراب زیاد :

انجام کارهای دندانپزشکی نباید منجر به شکل‌ گیری خاطرات بد در ذهن کودک شود. زیرا در کودکان ما با یک روان در حال تکامل مواجه هستیم و درصورتی‌ که کار های دندانپزشکی در کودکانی که دچار اضطراب زیاد هستند به زور انجام شود ممکن است از دیدگاه کودک به‌ عنوان یک تهاجم تلقی شود.

انواع دندانپزشکی با بیهوشی

دندانپزشکی تحت بیهوشی عمومی

جالب است بدانید که این نوع بیهوشی از بیهوشی موضعی متفاوت است دندانپزشکی تحت بیهوشی عمومی باعث کاهش هوشیاری و ایجاد خواب عمیق در بیمار می شود.

این فرم بیهوشی ممکن است در مواردی از جراحی های طولانی مدت یا پیچیده دندان ها مانند استخراج دندان استفاده شود.

همچنین ممکن است برای بیمارانی که دچار اضطراب شدید (یا حتی غیرقابل کنترل) و همچنین برای کودکان یا افراد معلول که قادر به کنترل اقداماتشان نیستند، استفاده شود.

دندانپزشکی تحت بیهوشی محلی

جالب است بدانید که دندانپزشکی با بیهوشی محلی برای خنثی کردن درد در ناحیه خاص دندان ها و لثه ها و جلوگیری از احساس ناراحتی بیمار در طی یک عمل دندان استفاده می شود.

دو نوع بی حسی موضعی وجود دارد: موضعی و تزریقی.

بی حسی موضعی بی حس کننده سطح لثه ها است.

این فرم با یک اسپری استفاده می شود و اغلب قبل از تزریق قالب استفاده می شود.

بیهوشی موضعی کمک می کند تا احساس خارش نکنید.

مزایای دندانپزشکی با بیهوشی

ایمنی :

تمام داروهای مورد استفاده در دندانپزشکی تحت بیهوشی دارای تاییدیه FDA هستند. بنابراین ابتلا به عوارض خطرناک دارویی در بیمار بسیار نادر است.

فراموشی :

بهتر است بدانید که دوز بالای بنزودیازپین ها باعث می شود که بیماران پس از اتمام درمان چیز زیادی از آن به یاد نیاورند. این مزیت برای بیماران مبتلا به ترس دندانپزشکی بسیار عالی است، زیرا چیزی از وقایع طول درمان به یاد نمی آورند. بنابراین احتمال تمایل آن ها برای برگشت و از سرگیری درمان در دوره های بعدی بیشتر خواهد بود.

1/5 - (1 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *