طراحی لبخند چیست؟

طبق تحقیقات، لبخند زیبا و دلنشین دومین فاکتور زیبایی صورت (اولین فاکتور چشم) است. از این رو لبخند سالم و دلنشین تاثیر عمیق و ماندگاری روی بیننده خواهد داشت. طراحی لبخند زیبا حاصل تلفیق اجزا صورت و دندان ها است. این اجزا شامل تناسب کلی شکل و پروفایل صورت با طراحی لبخند، رنگ پوست صورت، فرم لب‌ها و گونه، فرم و طرح لثه، فرم، رنگ و موقعیت دندان ها می باشد. در واقع ترکیب این اجزا یک منحنی ایجاد می کند که به خط لبخند مشهور بوده و باعث ایجاد چهره دلنشین، شاد و مثبت خواهد شد.

مزایای اصلاح طرح لبخند

حقیقتا هزینه اصلاح طرح لبخند هر چقدر هم که باشد، در قبال تغییرات قابل توجهی که در زندگی بیمار ایجاد می­کند و مزایای متعددی از لحاظ سلامت و زیبایی برای او به دنبال دارد، ناچیز است.

از مزایای بهداشتی و سلامتی این فرایند می توان به کاهش فرسودگی یا پر کردن بیش از اندازه دندان ها و راحت‌تر بودن مراقبت و تمیز کردن آن ها اشاره کرد. قطعا دندان‌هایی که صاف و مرتب شده، ترمیم و یا ارتودنسی شده‌اند، خیلی کمتر در معرض خطرات پوسیدگی و عفونت هستند. اصلاح طرح لبخند می‌تواند به افزایش خود دوستی و اعتماد به نفس بیمار و نیز بازگرداندن زیبایی و جوانی به صورت او کمک کند و حتی به بهبود حالت بدن (پاسچر) منجر شود.

درمان مشکلات عمده دندان ها، موجب سلامتی و حفظ بهداشت دهان و دندان بیمار می شود و در نتیجه زیبایی دندان ‌ها و چهره بیمار را به دنبال خواهد داشت.

اصلاح طرح لبخند مزایای دراز مدت زیادی هم برای سلامت کلی بیمار دارد، بیشتر مراجعه کنندگان می‌توانند با اعتماد به نفس بالایی در موقعیت ‌های اجتماعی یا کاری مختلف، لبخند زده و در نتیجه از استرس و اضطراب و افسردگی دور شوند.

Rate this page