3/5 - (3 امتیاز)

هزینه ایمپلنت دندان با بیمه نیروهای مسلح

 

هزینه ایمپلنت دندان با بیمه نیروهای مسلح چگونه است؟ آیا هزینه ایمپلنت دندان با بیمه نیروی مسلح به طور کامل پرداخت می‌شود؟ در واقع بیمه نیروهای مسلح یکی از دفترچه بیمه‌های است که دارندگان آن می‌توانند با رجوع به مراکز دولتی و نظامی طرف قرارداد از خدمات دندانپزشکی که تحت پوشش بیمه نیروهای مسلح می‌باشد استفاده کنند.

سربازان و مشمولان می‌توانند با استفاده از مزایای بیمه سربازی از بیمه نیروهای مسلح هنگام مراجعه به برخی از دندان پزشکی بهره ببرند. این ویژگی باعث می‌شود تا هزینه روکش دندان و یا عصب کشی و … با هزینه به صرفه مورد انجام قرار گیرد. بیمه نیروهای مسلح تنها مختص سربازان نمی‌باشد بلکه افرادی که به طور رسمی عضو این نهاد می‌باشند را نیز شامل می‌شود.

برای روکش دندان یک قیمت واحد نمی‌توان تصویب کرد، زیرا هر روکش می‌تواند از مواد اولیه متفاوتی تهیه شده باشد. هر واحد روکش دندان می‌تواند از مواد‌های اولیه‌ای زیر تهیه کرد، مانند:

  • پرسلن (Porcelain): روکش دندان ساخته شده از پرسلن کاملا طبیعی و بیشترین تطابق رنگ و شفافیت را با دندان‌های طبیعی دارند اما استحکام کمتری نسبت به فلزات دارد.
  • لیتیوم دی سیلیکات (Lithium Disilicate): استحکام مکانیکی بالایی دارد و تا 62 درصد شفافیت و سختی مطابق با دندان‌های طبیعی را داراست و فرآیند ساده‌ و سریعی دارد.
  • زیرکونی (Zirconia): یکی از روکش‌های تمام سرامیک که استحکام به اندازه و یا حتی بیشتر از آلیاژهای فلزی دارد.
  • پرسلن ذوب شده به فلز (Porcelain-fused-to-metal): این مواد با رنگ دندان‌های طبیعی شما مطابقت دارد و دارای یک پایه فلزی که با پرسلین پوشانده شده است، باعث می‌شود روکش ساخته شده از سرامیک بادوام‌تری باشد اما دوام کمتری نسبت به روکش‌های تمام فلزی دارد.
  • فلزات (Metals): روکش‌های ساخته شده از فلزات بادوام‌ترین گزینه برای انجام روکش است اما ظاهر فلزی آن با دندان‌های طبیعی مطابقت ندارد.

رایج‌ترین ماده‌ی مورد استفاده برای ساخت روکش دندان، زیرکونیا (Zirconia) است. به طور کلی متوسط قیمت برای انجام دادن روکش دندان در سال 1402 بین 4.000.000 تومان (چهار میلیون تومان) تا 5.000.000 تومان (پنج میلیون تومان) می‌تواند باشد.

بنابراین هزینه خدماتی مانند ایمپلنت دندان، ارتودنسی، لمینیت، و مواردی که مربوط به عمل‌های زیبایی است را بیمه معمولی نیروهای مسلح پوشش نمی‌دهد به همین دلیل هزینه ایمپلنت دندان با بیمه نیروهای مسلح امکان پذیر نمی‌باشد، تنها در صورتی ایمپلنت دندان با بیمه نیروهای مسلح انجام می‌شود که بیمه گذار جانباز باشد، در این صورت به جانبازان هزینه برای درمان با ایمپلنت دندان پرداخت می‌شود.

هزینه ایمپلنت با بیمه جانبازان

هزینه ایمپلنت با بیمه جانبازان، بستگی به سطح تحت پوشش بیمه و نوع ایمپلنت دارد. در برخی موارد، بیمه جانبازان هزینه ایمپلنت را کاملاً تحت پوشش قرار می‌دهد، اما در برخی موارد دیگر، تنها بخشی از هزینه تحت پوشش قرار می‌گیرد. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه، بهتر است با بیمه جانبازان خود تماس بگیرید و اطلاعات دقیق را دریافت کنید.

ایمپلنت با بیمه تکمیلی ایران

آیا هزینه ایمپلنت دندان با بیمه تکمیلی ایران قابل پرداخت است؟ بیمه‌های تکمیلی و بیمه‌های درمانی فقط بخشی از خدمات دندانپزشکی را تقبل می‌کنند برای هزینه ایمپلنت باید بیمه تکمیلی گروهی شوید، بیمه تکمیلی ایران هم هزینه جراحی ایمپلنت را پوشش نمی‌دهد.

چرا هزینه ایمپلنت دندان گران است؟

امروزه دغدغه افرادی که تصمیم به جبران دندان‌های از دست رفته خود کرده اند، پرداخت هزینه‌های مربوط به ایمپلنت دندان است. زیرا ایمپلنت دندان درمانی گران قیمت می‌باشد مخصوصا اگر نیاز باشد که هر دو فک به طور کامل ایمپلنت شوند، به همین دلیل اکثر افراد به دنبال پرداخت هزینه ایمپلنت دندان با بیمه هستند تا بخشی از هزینه ایمپلنت دندان را پوشش دهند. اما عوامل مختلفی وجود دارد تا بر هزینه ایمپلنت دندان اثر بگذارد در زیر بخشی از این عوامل را برای شما آورده ایم:

  • فیکسچر (پست)
  • اباتمنت (پایه متصل کننده پست به تاج)
  • تاج
  • هزینه جراحی
  • تجربه و تخصص دندانپزشک
  • محل قرارگیری کلینیک دندانپزشکی

هزینه بالای ایمپلنت دندان باعث شده است تا افراد برای جبران دندان‌های از دست رفته خود به دنبال روش‌های دیگر با هزینه‌های پایین‌تر و ریسک پذیری بالاتر مانند بریج باشن ، همین امر باعث می‌شود به دنبال روش‌های موقت برای جایگزینی دندان‌ها بروند و باعث تحلیل لثه می‌شود و موجب هزینه‌های بیشتر و دوباره کاری می‌شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − هشت =