انواع-رنگ-کامپوزیت-دندان

کامپوزیت دندان اقساطی

After
Before
After
Before

کامپوزیت دندان اقساطی در تهران

دردندانپزشکی شبانه روزی سپیدار کامپوزیت دندان اقساطی در تهران با شرایط ویژه برای هموطنان عزیز ارائه می شود. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره کامپوزیت دندان قسطی در تهران و مشاوره با دندانپزشک متخصص زیبایی با ما تماس بگیرید. همچنین در ادامه به بررسی شرایط کامپوزیت دندان قسطی پرداخته ایم.

درمان های زیبایی کامپوزیت و لمینیت منتها اقساط متناسب با شرایط بیماران عزیزمون در نظر گرفته می شود09120824801

کامپوزیت دندان اقساطی
کامپوزیت دندان قسطی در تهران
کامپوزیت دندان قسطی در شرق تهران
کامپوزیت دندان قسطی تهران
کامپوزیت دندان قسطی دندانپزشکی سپیدار

هزینه کامپوزیت دندان اقساطی

هزینه کامپوزیت دندان قسطی در تهران در کلینیک های مختلف متفاوت است و بستگی به عوامل مختلفی دارد که در ادامه ذکر شده اند:

  1. تعداد دندان‌هایی که نیاز به کامپوزیت دارند: هزینه کامپوزیت دندان قسطی درتهران معمولاً بر اساس تعداد دندان‌هایی که نیاز به ترمیم دارند تعیین می‌شود. هر چه تعداد دندان‌های مورد نیاز بیشتر باشد، هزینه بیشتری پرداخت می‌شود.
  2. موقعیت و اندازه عیب دندان: هزینه کامپوزیت دندان همچنین بستگی به اندازه و موقعیت عیب دندان دارد. عیوب بزرگتر و پیچیده‌تر ممکن است نیاز به مراحل بیشتری در درمان داشته باشند و هزینه بیشتری را به همراه داشته باشند.
  3. متریال استفاده شده: هزینه کامپوزیت دندان نیز به نوع متریال استفاده شده برای ترمیم دندان بستگی دارد. متریال‌های با کیفیت بالا و مدرن تر عموماً هزینه بیشتری دارند.
  4. محل و قدرت مالی کلینیک یا مطب دندانپزشکی: هزینه کامپوزیت دندان ممکن است تحت تأثیر قوانین بازار و محل قرار گیری کلینیک یا مطب دندانپزشکی باشد. در مناطقی با هزینه‌های بالا، هزینه کامپوزیت دندان قسطی نیز معمولاً بالاتر است.
  5. تجربه و مهارت پزشک: پزشکان با تجربه و مهارت بالا معمولاً برای خدمات خود هزینه بیشتری دریافت می‌کنند. در نتیجه، هزینه کامپوزیت دندان ممکن است بستگی به تجربه و مهارت پزشک داشته باشد.

قیمت کامپوزیت ونیر دندان 1402 ( اقساطی )

  • گر قصد درمان زیبایی دندانهای خود را داشته باشید، حتما اسم کامپوزیت را شنیده اید. کامپوزیت دندان یک درمان زیبایی می باشد. با ما همراه باشید تا به بررسی کامل قیمت کامپوزیت دندان در سال 1402 بپردازیم.

در دندانپزشکی سپیدار طرح کامپوزیت دندان قسطی را قرارداده ایم تا بتوانید با بهترین شرایط از بهترین کامپوزیت دندان ها بهره مند شوید.

ساخت لبخند زیبا و جذاب

شما به کمک کامپوزیت دندان ونیر می توانید لبخندی زیبا داشته باشید. افرادی که دارای دندان های بد رنگ، یا دندان های  فاصله دار و یا برخی دندان های نامرتبی دارند، می توانند از این درمان استفاده کنند.

هزینه مناسب کامپوزیت

کامپوزیت ها هزینه کمتری نسبت به لمینت های سرامیکی دارند.قیکت کامپوزیت مناسبتر است.

مطالب بیشتر
دندانپزشکی بیماران خاص

درمان تک جلسه ای

از مزایای مهم کامپوزیت ونیر ها این است که طی یک جلسه یا دو جلسه به طور کامل انجام می شوند و نیازی به روکش های موقت ندارند و قیمت کامپوزیت کمتر است. در لمینت های سرامیکی ابتدا دندان های شما را تراش می دهند و از آن ها قالب میگیرند . تا زمان آماده شدن لمینت ها شما می توانید از روکش های موقت استفاده کنید.

برگشت پذیر بودن

به دلیل اینکه کمترین تغییر روی دندان های طبیعی شما روی دندان های شما اعمال می شود، شما به سادگی میتوانید کامپوزیت ونیر ها را بردارید.

امکان انتخاب رنگ توسط بیمار

بیمار می تواند با مشورت با اطرافیان و دکتر، رنگ مناسب برای قیمت کامپوزیت  خود را انتخاب کند.

انواع-رنگ-کامپوزیت-دندان

شرایط پرداخت هزینه کامپوزیت اقساطی

شرایط پرداخت قسطی برای کامپوزیت دندان ممکن است بر اساس سیاست‌ها و قوانین هر مطب یا کلینیک دندانپزشکی متفاوت باشد. اما در کل، برخی از شرایط و عواملی که ممکن است در نظر گرفته شوند عبارتند از:

  1. اعتبار و قابلیت پرداخت: برای انجام کامپوزیت دندان قسطی، ممکن است نیاز به ارائه مدارک مالی یا اعتباری داشته باشید تا نشان دهید قادر به پرداخت قسط‌ها هستید. مثلاً باید بتوانید چک یا سند بانکی را به عنوان تضمین پرداخت ارائه دهید.
  2. بررسی اعتبار: ممکن است مطب یا کلینیک قصد داشته باشد اعتبار شما را بررسی کند، مانند بررسی سابقه اعتباری یا بررسی وضعیت اقتصادی شما.
  3. قرارداد مالی: قبل از شروع درمان، ممکن است شما و مطب یا کلینیک قراردادی امضا کنید که شرایط پرداخت را تعیین می‌کند، از جمله مبلغ پیش پرداخت، مبلغ هر قسط، تعداد اقساط و تاریخ پرداخت هر قسط.
  4. جریمه تاخیر در پرداخت: در قرارداد ممکن است تعیین شود که در صورت تأخیر در پرداخت قسط‌ها، جریمه‌ای به شما تعلق می‌گیرد.
  5. مسئولیت‌ها و تعهدات: در قرارداد ممکن است شرایط و تعهداتی در مورد نگهداری و حفاظت از ترمیمات کامپوزیت دندانی وجود داشته باشد. به عنوان مثال، شما ممکن است موظف شوید هنگام استفاده از مسواک مناسب و مراقبت‌های دندانی صورت بدهید تا از دوام کامپوزیت دندانی حفاظت کنید.

درمان های زیبایی کامپوزیت و لمینیت منتها اقساط متناسب با شرایط بیماران عزیزمون در نظر گرفته می شود.09120824801

جهت مشاور و ویزیت رایگان با شماره تماس 09120824801میتواتید تماس و با در واتساپ بصورت مستقیم با دندانپرشک  در ارتباط باشید.

مزایای اصلی کامپوزیت

  • بادوام بودن
  • کم تهاجمی بودن و عدم برداشتن مینای دندان
  • ظاهر طبیعی به رنگ دندان ارائه می دهد.
  • معمولاً می توان در یک نوبت انجام داد.
  • مقاومت دندان ها را در برابر شکستگی ها افزایش می دهد.
  • می توان از آن هم برای رفع ایرادات جزئی و هم رفع آسیب های بزرگتر استفاده کرد.
  • فقط حساسیت دمایی کوتاه مدت پس از عمل دارد.
  • از نظ هزینه مقرون به صرفه است.
  • رنگ طبیعی تری نسبت به آمالگام دارد.
مطالب بیشتر
کامپوزیت چند جلسه طول می کشد؟

معایب کامپوزیت دندان

  • دائمی نیست.
  • طول عمر کوتاه تری نسبت به مواد آمالگام دارد.
  • هزینه آن نسبت به پر کردنی های آمالگام بیشتر است.
  • ماندگاری آن نسبت به لمینت دندان کمتر است.
  • مقاومت کمی در برابر لکه دارد.

مراقبت های لازم بعد از کامپوزیت دندان

کامپوزیت می تواند به مدت پنج سال دوام داشته باشد، که طول عمر آن بستگی به نحوه مراقبت شما دارد. در اینجا چند نکته برای مراقبت وجود دارد که به شما کمک می کند کامپوزیت خود را برای مدت طولانی تری حفظ کنید:

  • هر روز بعد از غذا دندان های خود را مسواک بزنید و نخ دندان بکشید.
  • مصرف غذاهایی که می توانند باعث لکه دار شدن کامپوزیت شوند مانند چای و قهوه را محدود کرده یا از آنها اجتناب کنید و یا بلافاصله پس از مصرف آنها دندان های خود را مسواک بزنید.
  • برای کاهش احتمال پوسیدگی دندان، مصرف مواد غذایی شیرین را به حداقل برسانید.
  • از یک مسواک نرم همراه با یک خمیر دندان حاوی فلوراید استفاده کنید.
  • اگر دندان قروچه می کنید از محافظ دندان استفاده کنید.
  • از گاز گرفتن یا جویدن اجسام سخت مانند یخ یا آب نبات های سخت خودداری کرده و از استفاده از دندان ها برای باز کردن بسته ها یا بطری ها خودداری کنید.
  • به صورت منظم به دندانپزشک جهت معاینه مراجعه کنید.

بعد از کامپوزیت چی بخوریم؟

  • بلافاصله پس از کامپوزیت از مصرف غذاها و نوشیدنی ها به مدت یک ساعت خودداری کنید.
  • در روزهای اول از خوردن غذاها و نوشیدنی های خیلی سرد و خیلی گرم خودداری کنید، چرا که باعث انبساط یا جمع شدن مواد کامپوزیت می شوند.
  • گاز گرفتن غذاهای خیلی سفت باعث شکستگی مواد کامپوزیت شما می شود. از سوی دیگر مصرف غذاهای چسبنده، دندان شما را مستعد پوسیدگی بیشتری می کنند، زیرا می توانند به این ناحیه خاص از دندان شما بچسبند.
  • از مصرف دهانشویه های حاوی الکل خودداری کنید. این نوع دهانشویه می تواند ماده رزین را پلاستیک کرده و میزان سایش آن را افزایش دهد. از سوی دیگر برخی دیگر از دهانشویه ها نیز ممکن است پرکننده های رزین کامپوزیت را تغییر رنگ داده و لکه دار کنند. برای جایگزین های بهتر آن ها، از دهان شویه بدون الکل، بدون رنگ و همچنین خمیر دندان بدون رنگ استفاده کنید.
مطالب بیشتر
قالبگیری دست دندان

عوارض کامپوزیت دندان

به طور کلی، کامپوزیت دندان اگر توسط دندانپزشکی ماهر و باتجربه انجام شود، عمل بی خطری است، در غیر اینصورت ممکن است عوارضی مانند ایجاد پوسیدگی دندان، تورم لثه و ایجاد ترک یا شکاف در دندان ایجاد کند. کامپوزیت خطری برای دهان و دندان نداشته، با این حال ممکن است عوارض جانبی مانند موارد زیر داشته باشد:

  • ایجاد درد
  • ایجاد حساسیت دندانی
  • خونریزی لثه

ماندگاری کامپوزیت در دندان چقدر است؟

کامپوزیت در عین بادوام بودن، عمر کوتاهی داشته و به طور میانگین بین 5 تا 7 سال دوام دارد. البته طول عمر و مدت زمان ماندگاری آن به عوامل مختلفی مانند عادت و رفتار شخصی و تعداد دندانهای ترمیمی بستگی دارد.

همچنین افرادی که در معرض خطر بسیار زیاد پوسیدگی هستند، ممکن است سال‌های زیادی از گذاشتن کامپوزیت آن ها نگذرد.

آیا کامپوزیت درد دارد؟

در فرآیند کامپوزیت بر خلاف لمینت نیازی به تراشیدن دندان ها نمی باشد و می توانند به راحتی بر روی سطح دندان ها قرار گیرند. بنابراین این روش سریع و بدون درد برای انجام ترمیم دندان است.

چه کسانی نمی توانند کامپوزیت کنند؟

بیشتر افراد می توانند از کامپوزیت برای ترمیم و زیبایی دندان استفاده کنند، که برای زیبا سازی نیاز به سالم بودن دندان ها می باشد. بنابراین دندان‌پزشک پیش از انجام کامپوزیت، تمام دندان‌های شما را مورد معاینه قرار می‌دهد. در حالت کلی اگر دچار هریک از موارد زیر هستید، نمی توانید کامپوزیت انجام دهید:

  • مبتلا به بیماری های لثه
  • عدم رعایت بهداشت مناسب دهان و دندان
  • داشتن عادت‌هایی همچون دندان قروچه و جویدن ناخن
  • دندان های دارای پوسیدگی
  • داشتن سایش شدید دندانی
  • داشتن به هم ریختگی شدید که ممکن است دندانپزشک ارتودنسی را پیشنهاد دهد.
  • افرادی که برجستگی های زیادی در دندان‌هایشان مشاهده ‌شود.

مناسب‌ ترین سن برای کامپوزیت دندان

محدودیت سنی خاصی برای انجام کامپوزیت وجود  ندارد. با این وجود، به علت اینکه استخوان‌های فک‌ و دندان در سن پایین رشد کاملی ندارند، بهتر است انجام کامپوزیت را به بعد از سن بلوغ موکول کنید. لازم به ذکر است که مناسب‌ترین سن برای کامپوزیت به شرایط شما بستگی دارد.

آیا می توان کامپوزیت دندان را برداشت؟

توصیه می شود تنها در مواقع ضروری کامپوزیت خود را بردارید، چرا که ممکن است هزینه زیادی متحمل شوید. در صورتی که متوجه درد دندان، لب پر شدن، شکستگی، ضربه خوردن، تغییر شکل و ساختار کامپوزیت شدید، باید با مراجعه به دندانپزشک و تشخیص آن، نسبت به تعویض آن اقدام کنید.

کامپوزیت ips چیست؟

کامپوزیت ips یک نوع کامپوزیت از پیش ساخته شده است که دارای تنوع رنگی بالایی در دوحالت مات و براق می باشد. این نوع کامپوزیت مقاومت و استحکام بالایی داشته و از شکستگی و ترک خوردگی دندان ها در برابر خوردن غذا های سفت جلوگیری می کند. ظاهر آن ها کاملاً طبیعی بوده و باعث بروز حساسیت در افراد نمی‌شود‌. همچنین امکان ترمیم این مواد در صورت شکستگی و یا بروز مشکلات دیگری وجود دارد، بنابراین دیگر مجبور به تعویض نخواهید بود.

مطالب بیشتر
کامپوزیت دندان با چک صیادی

 

بهترین کامپوزیت دندان برای کدام کشور است؟

کشورهای ژاپن، آمریکا و سوئیس دارای بهترین برند کامپوزیت می باشند. برندهای ژاپنی همچون Geanial ،Gradia delrect و Kuraray و برندهای آمریکایی همچون 3M ،Bisco و Cosmedent و برندهای سوئیسی همچون سارمکو را می‌توان در لیست بهترین برندها جهت کامپوزیت دندان جای داد، که انتخاب از میان آن ها به میزان مهارت و تکنیک دندان‌پزشک بستگی دارد.

کامپوزیت ژاپنی

از ویژگی های این کامپوزیت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استحکام بالا
  • جلوگیری از سایش های دندانی
  • قیمت مناسب
  • دارای رنگ های مختلف
  • دارابودن قابلیت پالیش پذیری
  • مناسب برای ترمیم پوسیدگی های ریشه دندان

کامپوزیت سوئیسی

  • جلوگیری از ایجاد حساسیت
  • سازگاری بالا با بافت دهان
  • سفت‌شدن سریع با نور لیزر
  • مجهز به چسب فوق‌العاده قوی کامپوزیت
  • دارابودن طیف گسترده ای از رنگ ها

کامپوزیت آمریکایی

  • طول عمر بالا
  • کیفیت بسیار مناسب
  • هزینه ی بالا
  • ظاهری شبیه به دندان های طبیعی
  • درخشندگی فوق العاده

بهترین رنگ کامپوزیت دندان

بهترین و استانداردترین رنگ کامپوزیت، بستگی به ویژگی های فردی  افراد دارد. اما یکی از نکات مهمی که در این مورد باید به آن توجه کنیم، رنگ پوست می باشد. باید رنگ کامپوزیت طوری انتخاب شود که بین رنگ پوست فرد و رنگ کامپوزیت تضاد زیادی به وجود نیاید. بنابراین بهتر است از سایه های طبیعی تر استفاده شود‌. مثلا اگر پوست شما تیره است، باید لایه گذاری توسط سایه های تیره به انجام برسد.

آیا رنگ کامپوزیت تغییر می کند؟

ممکن است رنگ اولیه کامپوزیت دندان با گذشت زمان به دلیل عدم رعایت بهداشت دندان، استفاده از مواد غذایی رنگدانه دار و کشیدن سیگار از بین برود. البته این موضوع تا حد زیادی به جنس مواد به کار رفته هم بستگی دارد، اگر کامپوزیت به گونه ای باشد که جذب آب بالایی داشته باشد، تغییر رنگ سریع تر اتفاق می‌افتد. برای این که تغییر رنگ برای شما اتفاق نیفتد، به طور مرتب از نخ دندان و مسواک پس از هر وعده ی غذایی استفاده کنید. همچنین در مصرف چای، قهوه، آبمیوه های صنعتی، دخانیات و… پرهیز کافی را داشته باشید‌.

3.4/5 - (21 امتیاز)

8 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *