کامپوزیت دندان جلو فاصله‌دار و کج

کامپوزیت دندان جلو فاصله‌دار و کج


کامپوزیت دندان جلو فاصله‌دار و کج

دندان‌های جلویی شما یکی از اولین عناصر صورت هستند که خود را نشان می‌دهند. کامپوزیت دندان جلو فاصله‌دار و کج باندینگ کامپوزیت یک گزینه عالی برای بهبود ظاهر دندان‌های جلویی کج یا بستن شکاف‌های کوچک بین آن‌ها است. دندانپزشک برای اصلاح دندان‌های کج یا فاصله‌دار، رزین را روی دندان مربوطه قرار می‌دهد تا ظاهر دندان‌ها ردیف و صاف شوند.

آیا کامپوزیت دندان می‌تواند کجی شدید دندان را برطرف کند؟

خیر، باندینگ کامپوزیت نمی‌تواند دندان‌های به‌شدت کج را اصلاح کند و فقط باید برای اصلاح مشکلات تراز جزئی استفاده شود. اگر دندان‌های شما خیلی نامرتب است، به ارتودنسی نیاز خواهید داشت و در مرحله بعد می‌توانید کامپوزیت را برای بهبود شکل، اندازه یا رنگ دندان‌های خود استفاده کنید.

 

در دندانپزشکی شبانه روزی سپیدار  انجام خدمات زیبایی  و قیمت کامپوزیت دندان۱۴٠۳ قسطی بصورت اقساط  با چک صیادی انجام می شود جهت اطلاع از شرایط و مشاوره رایگان با ما در تماس باشید.09120824801 

مزایای کامپوزیت دندان جلویی

شکل ناهموار یا تغییر رنگ دندان‌های جلویی به‌طرز باورنکردنی توجه دیگران را به خود جلب می‌کند و می‌تواند روی اعتماد‌به‌نفس شما نیز تاثیر منفی بگذارد. اما کامپوزیت دندان جلو روشی مفید برای بهبود رنگ، شکل و ظاهر کلی دندان‌های شما است. علاوه‌براین، کامپوزیت برخلاف بسیاری از روش‌های درمانی دندانپزشکی یک درمان بدون درد است و فقط به ۱ جلسه درمان نیاز دارد. در کنار این مزایا، کامپوزیت دندان‌های پیشین، فواید دیگری هم دارد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم:

  • عوامل مختلفی مانند قهوه، چای پررنگ، ادویه‌ها و استعمال دخانیات در تغییر رنگ دندان نقش دارند. اما با تمام این‌ها، رنگ زرد روی دندان‌ها همیشه به‌عنوان عدم‌رعایت بهداشت دهان و دندان تلقی می‌شود. بدیهی است که همه نمی‌توانند به‌دنبال درمان‌های گران‌قیمت مانند سفید‌کردن دندان‌ها باشند. اما شما می‌توانید با کمک کامپوزیت، رنگ دندان‌هایتان را تا چند درجه روشن‌تر کنید.
  • اگر دندان‌های جلویی شما تحت تاثیر داروها یا ضربه قرار گرفته‌اند یا عاج یا مینای دندان شکسته شده است، نباید به‌دنبال باندینگ کامپوزیت نباشید. اما اگر مشکل در حد بی‌نظمی‌های جزئی مثل فاصله بین ۲ دندان باشد، متخصصان دندانپزشکی باندینگ کامپوزیت را بسته به شرایط شما پیشنهاد می‌کنند، چون بدون‌درد و موثر است.
  • درمان‌هایی که شکل و اندازه دندان‌های جلویی را بهبود می‌بخشند، معمولا هفته‌ها و گاهی ماه‌ها طول می‌کشد تا نتایج نهایی را ارائه دهند اما کامپوزیت دندان جلو درمانی فوری است و نیازی به ماه‌ها انتظار ندارد.
  • در حین کامپوزیت نیازی به استفاده از بیهوشی یا بی‌حسی شدید نیست، چون درمان کم‌تهاجمی است و باعث درد یا ناراحتی نمی شود.
  • این روش معمولاً فقط به 1 بار مراجعه به دندانپزشک نیاز دارد.
  • کامپوزیت دندان یک پوشش طبیعی را ارائه می‌دهد و به‌گونه‌ای ساخته می‌شود که با سایه دندان شما مطابقت داشته باشد.
  • کامپوزیت یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین روش‌های زیبایی با درصد موفقیت بسیار بالا است.
  • کامپوزیت بادوام است و می‌تواند تا 10 سال ماندگاری داشته باشد.
  • برای باندینگ کامپوزیت روی دندان‌های کج نیازی به مراقبت‌های بعدی یا پیروی از رژیم غذایی خاصی ندارید.
  • در این روش نیازی به تراشیدن دندان نیست، بنابراین دندان‌های طبیعی شما یکپارچگی ساختاری خود را حفظ می‌کنند.
  • یک درمان راحت است.
مطالب بیشتر
دندانپزشکی بیماران ام اس

کامپوزیت دندان جلو

کامپوزیت دو دندان جلو همان روش ونیر کامپوزیت است، با این تفاوت که فقط برای دندان های قدامی انجام میشود. با این روش دندانپزشکی زیبایی، بدون هیچ عمل تهاجمی می توان روکش های جدیدی روی دندان های طبیعی قرار داد و زیبایی را به دندان ها بازگرداند. کامپوزیت دندان یک پوسته ظریف از جنس رزین و پلیمر است که روی سطح خارجی دندان های طبیعی قرار داده شده و سپس با اشعه لیزر محکم می شود. با قرار دادن این روکش ها تنها در یک جلسه می توان مشکلاتی نظیر شکستگی های دندان جلو، تغییر رنگ، لب پریدگی، ناهماهنگی در اندازه و فاصله های بین دندان های قدامی را برطرف کرد.

آیا کامپوزیت دندان با درد همراه است؟

 

کامپوزیت دندان جلو چگونه است؟

مراحل کامپوزیت دندان جلویی با مراحل نصب ونیر دندان های پشتی تفاوتی ندارد. دندانپزشک دقیقا همان اقدامات را برای دندان های قدامی شما انجام میدهد. در ادامه به توضیح هریک از مراحل کامپوزیت دو دندان جلویی می پردازیم:

  1. مرحله اول (انتخاب رنگ کامپوزیت): ابتدا باید رنگ این روکش ها انتخاب شود. دندانپزشک پالت رنگ های کامپوزیت را به بیمار نشان داده و با توجه به عواملی نظیر رنگ چشم، پوست، دندان های مجاور و … مناسب ترین رنگ برای دو دندان جلویی انتخاب میشود.
  2. مرحله دوم (آماده سازی دندان): با اینکه ونیر کامپوزیت نیازی به تراشیدن مینای دندان ندارد، اما اگر متخصص کامپوزیت تشخیص دهد که باید سطح دندان طبیعی کمی صاف تر شود، باید این کار انجام شود. علاوه بر تراشیدن، باید سطح دندان برای قرار دادن مواد رزین باندینگ، کاملا تمیز شود.
  3. مرحله سوم: در این مرحله دندان پزشک مواد رزین را به صورت لایه ای روی دندان اعمال میکند. سپس با یک نور شدید (معمولا لیزر) برای آب بندی و سفت شدن رزین استفاده می کند. هنگامی که دندانپزشک شکل و رنگ نهایی کامپوزیت دندان جلو را درست کرد، روکش های جدید صیقل داده می شوند تا ظاهری طبیعی داشته باشند.

در دندانپزشکی شبانه روزی سپیدار  انجام خدمات زیبایی  و قیمت کامپوزیت دندان۱۴٠۳ قسطی بصورت اقساط  با چک صیادی انجام می شود جهت اطلاع از شرایط و مشاوره رایگان با ما در تماس باشید.09120824801 

کامپوزیت دندان جلو فاصله دار و کج

بسیاری از افرادی که دندان های کج دارند به سراغ کامپوزیت دندان های کج، و افرادی که فاصله بین دندانی دارند، به دنبال کامپوزیت دندان جلو فاصله دار هستند. روش ترمیم دندان های کج و شکاف بین دندانها از نظر مراحل انجام کار تفاوتی ندارند. همان مراحلی که برای کامپوزیت دندان های جلو گفته شد برای ترمیم و اصلاح شکل، اندازه و رنگ این دندان ها نیز به کار میروند.

مطالب بیشتر
مراحل عصب کشی دندان

قیمت کامپوزیت دندان جلو | کلینیک دندانپزشکی قلهک

 

 

مزایای کامپوزیت دندان جلویی

روش های زیادی برای ترمیم دندان های جلو مانند لمینت، روکش و بلیچینگ وجود دارد، اما کامپوزیت دندان جلویی پرطرفدارتر از سایر تکنیک ها است، در حدی که حتی بازیگران و افراد مشهور نیز از برای اصلاح فرم و اندازه از این روش استفاده میکنند. مهم ترین مزایای کامپوزیت دندان های جلو عبارتند از:

سرعت بالای کامپوزیت دندان جلو

زمان در ترمیم دندان های جلو از اهمیت خاصی برخوردار است زیرا این دندان ها کاملا در چشم هستند و کسی که از ظاهر دندان های قدامی خود به هر دلیلی ناراضی است، دلش میخواهد در اسرع زمان فرم دندان های قدامی خود را اصلاح کند. بزرگترین مزیت روش کامپوزیت دندان جلو نسبت به روش های مشابه، سرعت انجام کار است. در این روش میتوان تنها در یک جلسه، دو دندان جلو را کامپوزیت کرد، در حالی که در روش لمینت دندان، حداقل چندین هفته طول میکشد تا روکش ها حاضر شوند.

 

در دندانپزشکی شبانه روزی سپیدار  انجام خدمات زیبایی  و قیمت کامپوزیت دندان۱۴٠۳ قسطی بصورت اقساط  با چک صیادی انجام می شود جهت اطلاع از شرایط و مشاوره رایگان با ما در تماس باشید.09120824801 

Rate this post

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *