Rate this post

چه افرادی نباید کامپوزیت ونیر انجام دهند؟

گاهی بدلایلی که در ادامه توضیح می دهیم کامپوزیت دندان مناسب نیست.  در این مقاله میپردازیم به موضوع چه افرادی نباید کامپوزیت ونیر انجام دهند؟ این افراد می توانند با مشورت پزشک به درمان مشکل خود بپردازند و در صورت وجود نداشتن امکان استفاده از کامپوزیت ونیر، دکتر درمان دیگری به او پیشنهاد می دهد.

دندان های پوسیده: افرادی که دندان های پوسیده دارند ابتدا باید به درمان آنها بپردازند.

افرادی که مشکل لثه دارند: افرادی مشکل لثه دارند قبل از درمان کامپوزیت ونیر باید آن را درمان کنند.

دندان هایی بانامرتبی زیاد: افرادی که دندان های آن ها نا مرتبی زیادی دارند نمی توانند از کامپوزیت ونیر استفاده کنند و باید از درمان های دیگری مانند ارتودنسی استفاده کنند.

افرادی که مینای دندان های آن ها آسیب دیده یا مینای دندان به مقدار کافی ندارند. به دلیل اینکه کامپوزیت ونیر به مینای دندان به خوبی می چسبد، به همین دلیل این افراد نمی توانند از کامپوزیت ونیر استفاده کنند.

افرادی عادت هایی مانند سایش دندان و دندان های قروچه دارند: به دلیل اینکه این سایش های باعث تضعیف کامپوزیت ها شده و ممکن است باعث شکستگی آن ها بشود.

در دندانپزشکی دکتر مسعود شاه حسینی  انجام خدمات زیبایی  بصورت اقساط انجام می شود

 

کامپوزیت ونیر چیست؟ - دکتر مجتبی صفارهرندی

اقدامات قبل از کامپوزیت دندان

اقدامات قبل از کامپوزیت دندان همانند مراقبت های بعد از کامپوزیت دندان در این درمان بسیار مهم و ضروری است.

افرادی که تصمیم به انجام کامپوزیت دندان می گیرند باید نکات لازم قبل و بعد از آن را رعایت کنند تا به بهترین نتیجه دست یابند.

شاید شما نیز جزو آن دسته از افرادی باشید که قصد انجام کامپوزیت دندان را دارند. برای این که مراحل درمان را به راحتی پشت سر گذارید باید از تمامی اطلاعات مربوط به کامپوزیت دندان آگاهی داشته باشید.

  • در انتخاب کلینیک و دندانپزشک برای این درمان دقت کنید.
  • دندانپزشکی را انتخاب کنید که تجربه کافی در این زمینه را داشته باشد.
  • درباره کامپوزیت دندان و نحوه انجام آن اطلاعات کافی به دست آورید.
  • نمونه کار های دندانپزشک را مشاهده کنید.
  • قبل از درمان با دندانپزشک خود یک جلسه مشاوره داشته باشید.

طول عمر کامپوزیت دندان ونیر

طول عمر کامپوزیت دندان ونیر متفاوت است و به فاکتور های مختلفی اعم از جنس کامپوزیت ونیر، نحوه مراقبت فرد از کامپوزیت و مواد غذایی که فرد در روزمره استفاده می کند بستگی دارد.

استفاده از مواد غذایی که رنگدانه زیادی دارند مانند چای ، قهوه و یا مواد غذایی سفت مانند ته دیگ توصیه نمی شود. طول عمر کامپوزیت دندان ها حدودا بین 2 الی 5 سال است. اما این میزان طول عمر کامپوزیت دندان ها بصورت مستقیم با مراقبت فرد و بهداشت دهان و دندان مرتبط است.

برای طول عمر مناسب و بهتر کامپوزیت دندان ها بهتر است که تا دو روز پس از انجام لمینت دندان هرگز از غذاهای سفت و رنگی شیمیایی خودداری کنید.

 

قبل از کامپوزیت، دندانپزشک به چه مواردی توجه می کند؟

یک دندانپزشک متخصص قبل از نصب کامپوزیت روی دندان های شما، حتما مواردی را مد نظر قرار می دهد:

بررسی سلامت دندان ها

اگر بیمار دارای دندان پوسیده باشد، دندانپزشک در ابتدا باید به درمان آن ها بپردازد. این درمان می تواند شامل پرکردن و ترمیم و یا عصب کشی دندان باشد. باید بدانید که تنها سفید بودن و زیبایی دندان ها اهمیت نداشته و سلامت آن ها از همه چیز مهم تر است.

بررسی سلامت لثه ها

در صورتی که بیمار به مشکلات و بیماری های لثه مانند عفونت مبتلا باشد، در ابتدا دندانپزشک به رفع و درمان این مشکلات می پردازد. در غیر این صورت با نصب کامپوزیت ها، لثه با تورم و التهاب رو به رو می شود.

بررسی نامرتب بودن دندان ها

کامپوزیت می تواند برای برخی از نا مرتبی های جزئی دندان های مورد استفاده قرار بگیرد، اما در صورتی که میزان این انحرافات بیشتر باشد، باید در ابتدا با یک متخصص ارتودنسی مشورت شود.

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + 14 =