4.4/5 - (31 امتیاز)

هزینه بلیچینگ دندان

هزینه بلیچینگ دندان

شما نیز به فکر انجام بلیچینگ دندان هستید، اما هزینه بلیچینگ دندان برایتان دغدغه‌ای ایجاد کرده است؟

اگر با این روش آشنایی داشته باشید، حتما می‌دانید که به دو صورت آفیس بلیچینگ و هوم قابل انجام است. هزینه سفید کردن دندان با کدام یک از این روش‌ها برایتان مناسب‌تر است؟
تعرفه بلیچینگ سال 1402 در دندانپزشکی شبانه روزی دکترمسعود شاه حسینی چقدر است؟ آیا می‌توان از روش‌هایی برای کاهش هزینه این درمان زیبایی استفاده کرد؟

بلیچینگ دندان

بلیچینگ دندان چیست؟

با ظهور روش های جدید در دندانپزشکی داشتن لبخند زیباتر در دسترس افراد بیشتری قرار دارد. یکی از محبوب ترین روش های سفید کردن دندان بلیچینگ دندان است. رنگ مینای دندان ها در اثر مصرف موادی همچون قهوه و تنباکو تغییر رنگ می دهد. اگرچه بسیاری از لکه ها را می توان با تکنیک های سفید کردن دندان از بین برد، اما سفید کردن ممکن است برای افرادی که دندان های حساس دارند نارحت کننده باشد. بلیچینگ دندان یکی از روش های سفید کردن دندان و اصلاح طرح لبخند، با کمک مواد ویژه است. این کار می تواند هم در مطب دندانپزشک انجام شود و هم در منزل توسط خود فرد. البته در هر کدام از این دو روش، مواد متفاوتی برای بلیچینگ دندان استفاده می شود. بلیچینگ دندان و سفید کردن دندان، موجب افزایش اعتماد به نفس افراد شده و حس زیبایی و آراستگی به فرد می دهد. از این رو این روش طرفداران زیادی دارد. بلیچینگ دندان یکی از اولین گزینه ها برای داشتن طرح لبخند زیبا در افراد است.

مزیت و هزینه بلیچینگ دندان در خانه

بسیاری از دندانپزشکان بر این عقیده اند که کیت های سفید کننده حرفه ای در خانه می تواند بهترین نتیجه را در طولانی داشته باشد. در این روش سفید کننده دندان یک ژل پراکسید با غلظت پایین است که میتوان به مدت 1 ساعت و بدون دغدغه روی دندان ها مورد استفاده قرار گیرد.

هرچه درصد پراکسید کمتر باشد ژل و مواد سفید کننده ایمن تر هستند و امکان آسیب رساندن به مینای دندان کاهش میابد. این ژل در قالب پلاک های شفاف روی دندان ها اعمال میشود. پلاک های شفاف توسط متخصص دندانپزشکی با قالبگیری از دندان هایتان ساخته می شود.

هزینه بلیچینگ دندان سال 1402

با توجه به این که چه روشی توسط دندانپزشک برای شما انتخاب شود، قیمت بلیچینگ دندان متغیر است؛ زیرا ممکن است یک یا هر دو روش انتخاب شوند. هر چند در هر دو این روش‌ها نتیجه کار، سفید شدن دندان‌ها است، اما ماده مورد استفاده در هر یک از آنها تفاوت دارد.

بلیچینگ دندان چند جلسه است؟

مدت زمان لازم برای بلیچینگ دندان به روش انجام آن، میزان بد رنگی دندان و میزان سفید شدن مورد انتظار بیمار بستگی دارد.

درمان بلیچینگ در مطب حدود 2 الی 6 جلسه زمان لازم دارد که هر جلسه 30 تا 45 دقیقه طول می کشد. در این روش ماده بلیچینگ روی دندان قرار گرفته و با دستگاه مخصوص به آن نور تابانده می شود. این کار تا حصول نتیجه مطلوب در جلسات متوالی با فاصله زمانی یک هفته تکرار می شود.

هزینه بلیچینگ دندان با محصولات سفید کننده دندان چقدر است؟

ارزان ترین و راحت ترین گزینه سفید کردن دندان ها، خریداری و استفاده از سفید کننده های بدون نسخه است. این محصولات شامل کیت سفید کننده دندان است که از فروشگاه ها و داروخانه ها قابل خریداری است. این محصولات معمولا شامل یک ژل سفید کننده دندان با غلظت پایین تر از هوم بلیچینگ و آفیس بلیچینگ می باشد.

دقت کنید که کیت سفید کننده دندان به توصیه دندانپزشکان جهت سفید شدن دندان ها در خانه و بدون مداخله دندانپزشک قابل خریداری هستند. استفاده از این کیت های سفید کننده دندان در خانه بسیار آسان است و مقادیر پرکسید بکار رفته در آن ها نیز کمتر می باشد.

در بلیچینگ دندان از چه موادی استفاده می شود؟

دو ماده اصلی که در بلیچینگ استفاده می شود، ماده شیمیایی پراکسید هیدروژن و پراکسید کربامید است. پراکسید هیدروژن در مطب دندان پزشکی و توسط پزشک بکار می رود. اما پراکسید کربامید در منزل و توسط خود فرد استفاده می شود. باید در نظر داشت که هر دو روش باید با تایید دندانپزشک زیبایی انجام شود و هرگز خود فرد بدون داشتن آگاهی های لازم دست به این کار نزند.

نحوه سفید شدن دندان توسط مواد شیمیایی بلیچینگ

مواد شیمیایی ذکر شده با نفوذ به ساختار کریستالی دندان، موجب اکسید شدن رنگ دانه هایی می شود که در گذشت زمان روی دندان ها رسوب کرده اند. در نتیجه رنگ عاج دندان نیز روشن تر می شود. نکته ای که حائز اهمیت است این است که به دلیل شیمیایی بودن این مواد، هرگز نباید تماسی بین این مواد شیمیایی با لثه و صورت ایجاد شود.

امروزه در بازار شاهد پودرهای زیادی هستیم که دندان را سفید می کنند. اما باید این نکته را در نظر داشت که این مواد عوارض بدی ایجاد کرده و موجب آسیب جدی دهان و دندان می شوند. مثلا ممکن است باعث سایش و از بین رفتن لایه های مینای دندان شود. لذا باید از محصولاتی در این زمینه استفاده شود که توسط دندانپزشکان متخصص زیبایی، تایید شده باشد.

بلیچینگ بهتر است یا جرمگیری

اگر بخواهیم در این خصوص صحبت نماییم که بلیچینگ دندان بهتر است یا جرم گیری؟ باید ابتدا در مورد هر دوی این عمل ها اطلاعات کسب نماییم. در آن صورت می توانیم خوبی یا بدی هر یک را تشخیص دهیم.

هر دوی این روش ها برای روشن تر نمودن دندان ها مورد استفاده قرار می گیرند. اما میزان سفیدی و روش هایی که در این دو عمل برای بلیچینگ دندان انجام میشود متفاوت است. می توانید به تفاوت بلیچینگ با جرم گیری در جدول زیر دقت نمایید.

مزایای بلیچینگ دندان در مطب چیست؟

  • تمام مراحل توسط دندانپزشک انجام می شود بنابراین روشی ایمن است.
  • ماندگاری نتایج سفید کردن دندان ها در مطب بسیار بالاست (بین 1 تا 3 سال)
  • مدت زمان سفید کردن دندان ها در مطب کم است (یک جلسه و برخی اوقات دو جلسه)
  • قیمت و هزینه بلیچینگ دندان مناسب است (ازانجا که یکبار انجام می شود و تا چند سال نتایجش ماندگار است قیمت بلیچینگ دندان در مطب واقعا مناسب است)
  • بسیاری از تغییر رنگ ها و لکه ها را از بین می برد.

معایب بلیچینگ در مطب چیست؟

سفید کردن دندان ها در مطب اگر با ژل های سفید کننده استاندارد انجام شود هیچ عوارضی به دنبال ندارد. بعد از بلیچینگ تنها برای چند روز دندان ها کمی حساس می شوند و بعد همه چیز مانند سابق خواهد بود.

چه مواردی بر تعرفه بلیچینگ دندان تأثیر می‌گذارند؟

سفید کردن دندان‌ها با استفاده از این روش می‌تواند تحت تأثیر عوامل مختلفی تغییراتی داشته باشد و کمتر یا بیشتر شود.
در ادامه مواردی را که بر هزینه انجام این روش ترمیمی دندان تأثیر می‌گذارند را بیان کنیم:

  1. نوع و برند موادی که دندانپزشک برای بلیچینگ مورد استفاده قرار می‌دهد.
  2. این روش اغلب در یک جلسه انجام می‌شود، اما در برخی موارد ممکن است نیاز باشد که در تعداد جلسات بیشتری تکرار شود تا نتیجه مطلوب حاصل گردد. بنابراین یکی دیگر از مواردی که بر هزینه انجام این روش تأثیر می‌گذارند، تعداد جلسات مورد نیاز برای انجام آن است.
  3. دندانپزشکان بر اساس تجربه و محل قرارگیری کلینیک خود، تعرفه‌های مشخصی را برای انجام خدمات درمانی و ترمیم دندان‌ها مشخص می‌کنند. بنابراین هزینه انجام این ترمیم در کلینیک‌های مختلف می‌تواند تفاوت‌های کمی داشته باشد.
  4. در برخی موارد ممکن است فرد پیش از بلیچینگ نیاز به انجام جرم‌گیری دندان داشته باشد که در این صورت بر هزینه‌های درمان افزوده می‌شود.
  5. بیمه‌ای که با آن قرارداد دارید، تعرفه‌ای را برای انجام این درمان در نظر می‌گیرد یا خیر.
  6. به طور معمول برای انجام خدمات زیبایی و درمانی دندان‌ها نیاز است که تصویربرداری‌هایی را برای بررسی دقیق‌تر شرایط دندان‌ها انجام شود که هزینه آنها به طور جداگانه محاسبه می‌شود.
هزینه بلیچینگ دندان با لیزر

هزینه بلیچینگ دندان با لیزر

امروزه از لیزر در دندانپزشکی برای انجام درمان‌های مختلفی استفاده می‌شود. همانطور که می‌دانیم هرچه در انجام درمان‌ها از روش‌ها و تکنولوژی‌های پیشرفته‌تری استفاده شود، هزینه‌ای که بابت انجام آنها دریافت می‌شود نیز بیشتر خواهد بود.
یکی از دلایل این امر این است که استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته‌تر نه تنها سرعت انجام درمان را بیشتر می‌کند، بلکه عوارضی را که ممکن است بیمار پس از انجام درمان به آنها دچار شود را نیز کاهش می‌دهد.
بنابراین طبیعی است که قیمت انجام بلیچینگ با لیزر از آفیس بیشتر باشد. البته لازم است بدانید که این اختلاف قیمت چندان زیاد نیست.

چگونه از پرداخت مجدد هزینه‌های بلیچینگ دندان در آینده پیشگیری کنیم؟

سفیدی دندان‌ها پس از بلیچینگ، بسته به شرایط دهان و دندان بیمار و همچنین مراقبت‌هایی که انجام می‌دهد، به طور معمول از 6 ماه تا 2 سال است.
گرچه این روش ماندگاری بالایی ندارد، اما افراد با انجام مراقبت‌هایی که از تغییر رنگ دندان پیشگیری می‌کنند مانند محدود کردن مصرف نوشیدنی‌ها و خوراکی‌های رنگی، مسواک زدن منظم، ترک سیگار و … می‌توانند از تغییر رنگ سریع دندان‌ها پیشگیری کنند و به این ترتیب از نیاز به انجام مجدد بلیچینگ در مدت زمان کوتاه‌تر و پرداخت مجدد هزینه، پیشگیری کنند.

عوارض بلیچینگ دندان

بلیچینگ دندان درمانی برای سفید کردن دندان است و مواد بلیچینگ دندان به مینای دندان نفوذ می کند و دندان را سفید می کنند. اما درمان بلیچینگ دندان می تواند مانند هر درمان درگیری دارای عوارضی باشد که در این بخش از مقاله به بررسی آن می پردازیم.

آسیب یا حساسیت لثه

زمانی که شما برای انجام بلیچینگ به مطب مراجعه می کنید ، موادی برای جلوگیری از تماس مواد بلیچینگ با لثه قرار می گیرد. در صورتی که متخصص زیبایی شما اینکار را برای شما به درستی انجام ندهد ، ممکن است باعث آسیب به لثه یا افزایش حساسیت به لثه بشود.

حساسیت دندان

برخی از افراد که دندان آن ها دارای حساسیت می باشد ، ممکن است بعد از انجام بلیچینگ دندان دچار حساسیت دندان بشود و دندان شما به ضربه و یا سرما و گرما حساس بشود. البته میزان حساسیت دندان شما بستگی به میزان غلظت مواد بلیچینگ دارد. همچنین این عوارض شایع ترین عوارض بلیچینگ دندان می باشد.

آسیب به مینای دندان

این مورد بسیار نادر است و در صورتی این اتفاق می افتد که متخصص زیبایی شما مهارت کافی نداشته باشد و از مواد بلیچینگ کیفیت پایین استفاده بشود و به مینای دندان آسیب وارد شود. این آسیب حتی می تواند به صورت دائمی باشد و جبران ناپذیر است.

برخی مواد بلیچینگ در بازار موجود می باشد که بدون تجویز پزشک به فروش می رسد و ممکن است برخی افراد از این مواد استفاده می کنند که برای این خرید و یا استفاده از مواد حتما با پزشک مشورت کنید تا از هرگونه عوارض جلوگیری کنید.

عوارض احتمالی بلیچینگ دندان چیست؟

همان طور که می دانید روش بلیچینگ روشی غیر تهاجمی است. منظور از غیر تهاجمی بودن فرآیند های پزشکی این است که بیمار در طول درمان دردی را حس نخواهد کرد و این روش کامل ایمن به حساب می آید. اما باید دقت داشته باشید غیر تهاجمی بودن آن مبنی بر عدم وجود عوارض احتمالی نیست. بلکه برخی عوارض احتمالی وجود دارد که ممکن است پس از بلیچینگ دندان دچار آن شوید. این عوارض احتمالی عبارتند از:

  • ایجاد حساسیت موقتی بر روی دندان ها و لثه مخصوصا در روش هایی که از مواد سفید کننده بسیار قوی استفاده می شود.
  • ایجاد کمی سوزش یا خارج در بخش لثه بیمار در صورت عدم رعایت نکات ایمنی
  • در صورتی که دندان بیمار دارای ترک یا حفره پر نشده باشد ممکن است مواد سفید کننده وارد آن شود و موجب آسیب داخلی دندان و بروز حساسیت شدید شود. در راستای این مشکل ممکن است نیاز به عصب کشی دندان پیدا کنید.
  • یکی از عوارض رایج این درمان یک دست نبودن رنگ دندان است. البته این اتفاق اغلب زمانی رخ می دهد که دندان های فرد کج باشد، از نوار های سفید کننده برای آن استفاده شده باشد و یا هم پوشانی داشته باشد. نوارهای سفید کننده قادر به دسترسی قطعی به همه قسمت های مختلف مینای دندان نیستند و همین باعث می شود بخشی از دندان از سایز دندان های سفید تر نشان داده شود و نتیجه یک دست نباشد.
  • گاهی ممکن است دندان های شما بیش از حد سفید شود. برخی افراد حساسیت بالایی در سفید و درخشنده نشان دادن دندان های خود هستند که در این صورت ممکن است دندان آن ها بیش از حد سفید شود. و از عوارض بیش از حد سفید شدن دندان هایشان می توان تحریک لثه، ایجاد درد و سوزیش در ناحیه لثه را نام برد.

ماندگاری بلیچینگ دندان چقدر است ؟

روش بلیچینگ دندان یک روش دائمی نمی باشد زیرا به مرور زمان از بین می رود. مدت زمان ماندگاری و دوام آن کاملا به سن، ژنتیک، و میزان مراقبت و نگهداری شما دارد. در صورتی که مراقبت خوبی از دندان خود داشته باشید دوام و ماندگاری آن افزایش میابد. طبیعی است که استفاده از قهوه، چای و مواد غذایی رنگدانه دار می توان موجب بازگشت سریع لکه روی دندان شود. به همین علت ماندگاری و دوام آن به طرز استفاده شما از دندان بستگی دارد.

اگر فکر می کنید با مراقبت نکردن و تکرار مجدد می توانید دندان خود را سفید حفظ کنید سخت در اشتباه هستید زیرا زود به زود سفید کردن دندان با بلیچینگ ممکن است عوارضی مانند حساسیت دندان و لثه و آسیب دیدن مینای دندان در پیش داشته باشد. هیچ راه و روشی برای کم کردن خطر و عوارض بلیچینگ دندان وجود ندارد و در صورت تکرار بی از حد آن ممکن است آسیب های جدی به بیمار برساند. بهتر است تمامی توصیه هایی که پزشک در رابطه با نگهداری دندان به شما می کند را به خوبی انجام دهید تا از آسیب دندان به دور باشید.

اگر فکر می کنید با مراقبت نکردن و تکرار مجدد می توانید دندان خود را سفید حفظ کنید سخت در اشتباه هستید زیرا زود به زود سفید کردن دندان با بلیچینگ ممکن است عوارضی مانند حساسیت دندان و لثه و آسیب دیدن مینای دندان در پیش داشته باشد. هیچ راه و روشی برای کم کردن خطر و عوارض بلیچینگ دندان وجود ندارد و در صورت تکرار بی از حد آن ممکن است آسیب های جدی به بیمار برساند. بهتر است تمامی توصیه هایی که پزشک در رابطه با نگهداری دندان به شما می کند را به خوبی انجام دهید تا از آسیب دندان به دور باشید.

 

برخی افراد ممکن است به دلایل مختلفی اعم از عدم مراقبت کافی از دندان در یک ماه نتیجه خود را کاملا از بین ببرند. اما ممکن است برخی از افراد به مدت یک سال از نتیجه زیبایی و درخشندگی بلیچینگ دندان استفاده کنند. شما مجاز هستید یک سال پس از بلیچینگ مجدد اقدام به بلیچینگ دندان نمائید.

مراقبت های پس از بلیچینگ دندان

  1. بهتر است پس از انجام فرآیند بلچینگ دندان در ساعت های اولیه لثه خود را با آب گرم تمیز کنید. می توانید در ساعت های اولیه برای جلوگیری از درد لثه و کم کردن التهاب آن به آرامی شروع به ماساژ دادن لثه کنید.
  2. به مدت دو هفته پس از سفید کردن دندان بهتر است از استعمال هر گونه دخانیات، کشیدن سیگار و قلیان خود داری نمائید.
  3. به مدت یک هفته روزی دو مرتبه لثه و دندان خود را با آب گرم بشوئید.
  4. غذاهایی که دارای رنگدانه قوی هستند به مدت 24 ساعت ممنوع هستند. در صورتی که مجبور به استفاده از آن شدید بهتر است بلافاصله دندان های خود را بشوئید. نوشابه، قهوه، چای و آب هویج مواد غذایی ممنوعه برای افرادی هستند که تازه بلیچینگ کرده اند.
  5. مواد غذایی خیلی سرد ممکن است حساسیت برای دندان های شما ایجاد کنند پس بهتر است از خوردن غذای سرد پرهیز کنید.
  6. در هفته اول پس از بلیچینگ دندان بهتر است از خمیر دندان ضد حساسیت برای مسواک زدن استفاده نمائید. در این صورت دیگر نگران ایجاد حساسیت نباشید.
  7. بهتر است به مدت یک هفته پس از انجام این فرآیند درمانی به پزشک خود برای معاینات لازم مراجعه نمائید.
  8. استفاده از نوشیدنی هایی که بی رنگ هستند مانند شیر و آب به مدت یک هفته توصیه می شود.
  9. میوه هایی که دارای رنگ نیستند مانند سیب و موز پوست کنده در هفته اول مجاز است.
  10. بهتر است از ماکارانی، برنج و نان پخته در هفته اول استفاده نمائید تا دندان شما کمتر در معرض رنگ دانه ها باشد.
  11. بهتر است لبنیات مانند پنیر، خامه و شیر را ولرم استفاده نمائید و اجازه ندهید دمای آن بسیار سرد شود.
  12. بعد از خوردن تمامی مواد غذاهایی و نوشیدنی ها بلافاصله دندان خود را شسته و مسواک برنید. قطعا استفاده از نخ دندان دو مرتبه در روز توصیه می شود.

بعد از بلیچینگ دندان چه غذاهایی میتوانیم بخوریم؟

همه مواد غذایی که رنگ شدید ندارند قابل استفاده هستند. مواد غذایی سفیدرنگ در اولویت هستند:

1- لبنیات: ماست – دوغ ساده- شیر- پنیر – خامه و ….

2- نان و برنج

3- نوشیدنی های سفید رنگ یا بی رنگ مثل آب

4- میوه های بدون رنگ: مثل سیب، موز و …

5- سسهای سفید بلامانع هستند.

بلیچینگ  دندان بهتره یا کامپوزیت دندان

دو درمان بلیچینگ و کامپوزیت برای زیبایی هر چه بیشتر لبخند استفاده می شوند و از لحاظ کاربرد و نحوه درمان کاملا با یک دیگر تفاوت دارند. درمان بلیچینگ دندان برای سفید کردن دندانی های طبیعی استفاده می شود اما درمان کامپوزیت پوششی بر روی دندان می شود و علاوه بر این بد رنگی دندان ها را می پوشاند ، به وسیله درمان کامپوزیت می توان در دندان ها تغییر فرم و تغییر سایز نیز ایجاد کرد.

بلیچینگ روی کامپوزیت

بلیچینگ دندان یکی از درمان های سفید کردن دندان است و فقط بر روی مینای دندان طبیعی تاثیر می گذارد و بر روی روکش هایی مانند زیرکونیا و پی اف ام و ایمکس تاثیر نمی گذارد. همچنین بلیچینگ روی کامپوزیت نیز تاثیر نمی گذارد و بلیچینگ روی دندان های پر کرده نیز تاثیری ندارد.

عوامل موثر بر هزینه بلیچینگ دندان در تهران

فاکتورهای بسیاری هستند که می‌توانند هزینه سفید کردن دندان را با کمک بلیچینگ تحت تاثیر خود قرار بدهد. از جمله این عوامل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مواد مورد استفاده توسط دندانپزشک

مواد مورد استفاده برای انجام بلیچینگ دندان یکی از مهم‌ترین فاکتورهای موثر بر روی قیمت بلیچینگ در تهران می‌باشد. برندهای بسیاری توسط شرکت‌های مختلف ساخته و به بازار عرضه شده است که هر کدام از آن‌ها کیفیت‌های مختلفی نیز دارند. هزینه بلیچینگ دندان در تهران نیز بر اساس نوع مواد مورد استفاده و کیفیت آن می‌تواند افزایش و یا کاهش یابد.

مهارت و دستمزد دندانپزشک

تجربه و مهارتی که دندانپزشک در این زمینه به دست آورده است می‌تواند در نتیجه کار تاثیر بسیاری داشته باشد. از این رو هزینه دستمزد دندانپزشک ماهر نسبت به یک دندانپزشک تازه کار و کم تجربه بیشتر خواهد بود. انتخاب بهترین دندانپزشک در تهران اهمیت ویژه ای دارد.

محل جغرافیایی کلینیک

یکی دیگر از فاکتورهای موثر بر قیمت بلیچینگ دندان در تهران محل جغرافیایی مطب دندانپزشک است. معمولا در شهرهای بزرگتر نسبت به شهرستان‌ها به دلیل وجود خدمات و تجهیزات بیشتر هزینه بالاتری از بیمار دریافت می‌کنند. این فاکتور را می‌توان برای نواحی مختلف یک شهر نیز در نظر گرفت.

روش مورد استفاده برای سفید کردن دندان

سفید کردن دندان با کمک بلیچینگ می‌تواند به دو روش آفیس بلیچینگ و یا هوم بلیچینگ انجام گیرد که هر کدام از آن‌ها هزینه جداگانه‌ای را دربرخواهند داشت. در آفیس بلیچینگ تمامی مراحل سفید کردن دندان در مطب صورت می‌گیرد و در هوم بلیچینگ اینکار در منزل و توسط خود شخص انجام می‌شود.

تعداد دندان‌های مورد نیاز برای سفید کردن

به طور قطع تعداد دندان‌هایی که احتیاج به بلیچینگ دارند تاثیر مستقیمی بر روی هزینه انجام اینکار خواهند داشت. در واقع اگر تعداد دندان‌های بیشتری نیاز به اینکار داشته باشند می‌توان گفت که هزینه بالاتری باید پرداخت گردد.

هزینه‌های جانبی

علاوه بر هزینه انجام بلیچینگ دندان بیمار بایستی هزینه‌های دیگری را با عنوان هزینه جانبی پرداخت نماید ه می‌تواند شامل ویزیت‌های مشاوره دندانپزشکی، خرید لوازم مورد نیاز برای هوم بلیچینگ و …. باشد.

تخفیف بلیچینگ دندان

یکی از روش‌های کاهش قیمت انجام خدمات درمانی و زیبایی، استفاده از تخفیف‌ها است. این روش‌های کاهش قیمت عبارت‌اند از:

  1. استفاده از تخفیف‌های کلینیک

    تا به حال بارها مشاهده کرده‌اید که اصناف مختلف برای ارائه محصولات و خدمات خود به مناسب‌های مختلفی تخفیف‌هایی را برای مشتریان و مراجعه کنندگان خود در نظر می‌گیرند. برخی از کلینیک‌های دندانپزشکی نیز با استفاده از این روش شرایطی را برای افراد مهیا می‌کنند تا با استفاده از آنها بتوانند خدمات درمانی و ترمیم خود را با پرداخت هزینه‌های کمتری انجام دهند.

  2. استفاده از تعرفه‌های بیمه‌ها

    برخی خدمات مانند بلیچینگ دندان به طور معمول جزء خدمات زیبایی محسوب می‌شوند. خدمات زیبایی معمولاً تحت پوش بیمه قرار نمی‌گیرند، اما با این حال ممکن است برخی بیمه‌ها هزینه این خدمات را نیز تحت پوشش قرار دهند.
    برای اطمینان از این امر می‌توانید با دفتر بیمه‌ای که با آن قرارداد دارید، تماس بگیرید و درمورد اینکه هزینه این نوع خدمات را تقبل می‌کنند یا خیر، سؤال کنید.

سن درمان بلیچینگ دندان

برای انجام درمان بلیچینگ محدودیت سنی خاصی وجود ندارد و نیازی به بررسی نگرانی ندارد. اما اصولا بهتر است افراد زیر 18 سال بلیچینگ انجام ندهند ، زیرا مینای دندان در افراد زیر 18 سال کامل نشده است و حساسیت دندان بیشتر است و ممکن باعث حساس شدن دندان بشود.

برای انجام بلیچینگ دندان بهتر است فرد بالای 18 سال باشد و دندان پرکرده نداشته باشد. لازم به ذکر است بلیچینگ دندان بر روی دندان های روکش شده و پر شده تاثیر نمی گذارد.

آیا بلیچینگ به دندان آسیب می رساند؟

در صورتی که لثه و دندان بیمار پیش از درمان بلیچینگ سالم بوده و مشکلی نداشته باشد، ماده بلیچینگ و نور مورد استفاده برای بلیچینگ هیچ گونه آسیبی به لثه و دندان وارد نمی کند. حتی نتایج برخی تحقیقات، افزایش سختی مینای دندان بعد از بلیچینگ درمنزل را گزارش کرده اند.

در برخی موارد ممکن است در حین یا بعد از درمان بلیچینگ حساسیت دندان ها پیش آید که عارضه ای موقت است و به راحتی با استفاده از خمیردندان های حاوی نیترات پتاسیم به مدت دو هفته تا یک ماه قبل  و بعد از درمان رفع می شود.

نور خیره کننده ای که برای بلیچینگ دندان در مطب استفاده می شود قابلیت آسیب رسانی به چشم بیمار را دارد. برای پیشگیری از این مشکل دندانپزشک حین درمان با استفاده از عینک محافظ مخصوص، چشم های بیمار را محافظت می کند.

در روش بلیچینگ در منزل نیز گاهی در اثر تماس ماده سفید کننده با لثه بیمار، لثه سفید می شود. در این شرایط باید قالب را از دهان خارج کرده و دندان ها با آب شست.

سفیدی لثه بعد از 15 الی 30 دقیقه برطرف می شود برای بهبودی سریعتر، فرد می تواند ناحیه سفید شده را با ویتامین E یا خمیردندان حاوی نیترات پتاسیم پوشش دهد. ادامه درمان در این افراد باید با نظر دندانپزشک صورت پذیرد.

بهترین برندهای بلیچینگ دندان کدامند؟

برند وایت اسمایل و بوست  از بهترین برند های بلیچینگ دندان می باشد که مدل های مختلف بلیچینگ خانگی ( home ) و بلیچینگ های مخصوص کلینیک دندانپزشکی ( office ) در کیت های مختلف (لایت کیور – سلف کیور) و با درصد های مختلف به بازار ارائه می شوند. کلینیک دندانپزشکی مبین از برند آمریکایی بوست (Boost) استفاده می کند.

محصولات دیگری که در داروخانه ها عرضه می شود، ضمن اینکه ممکن است به مینای دندان آسیب وارد کند، اثر کوتاه مدتی داشته و اندکی بعد رنگ دندان به حالت اول برمی گردد. در نتیجه بهترین راه حل مراجعه به متخصص بلیچینگ در این زمینه است.