دندانپزشکی بیماران خاص

دندانپزشکی شبانه روزی دکتر شاه حسینی ارائه دهنده خدمات دندانپزشکی بیماران خاص به صوزت نحصصی در شرق تهران می باشد.

دندانپزشکی شبانه روزی دکتر شاه حسینی ارائه دهدنه خدمات دندانپزشکی بیماران خاص .جهت مشاوره و رزرو نوبت با شماره 09120824801 در تماس باشید.

دندا‌نپزشکی برای بیمارانی با ناراحتی های قلبی:

بیماران با مریضی های قلبی باید قبل از مراجعه به دندا‌نپزشکی به خوبی دهان و دندان های خود را تمیز کنند زیرا اگر عفونت های دهانی یا دندانی داشته باشند با توجه به افزایش سطح پلاسمایی باعث لخته خون می‌شود و حداقل سالی 2 بار به دندان پزشکی بروند. اگر سکته قلبی داشته اید بهتر است تا 6 ماه بعد از سکته به دندانپزشکی مراجعه نکنید چون در این 6 ماه احتمال سکته قلبی بالا است. اگر در شرایط حاد و فوری دندانپزشکی هستید باید اول با متخصص قلب مشورت و دارو های تجویز شده را مصرف کنید.)یکی از اصلی ترین بیماری هایی که پزشک می‌کوشد تا آن را قبل از جراحی دندان شما برطرف کند کنترل عفونت است بعضی از این دارو برای فشار خون بالا است و موجب خشکی دهان یا تغییر حس چشایی فرد می‌شود. برخی دیگر می‌تواند موجب از حال رفتن بیمار پس از جراحی بشود.

دندانپزشکی بیماران کلیوی

افزایش اوره در خون (اورمیا) با اثر روی سیستم عصبی مرکزی، مشکلات زیادی را برای بیمار ایجاد می‌ کند که سبب تهوع، استفراغ و احساس مزه فلزی در دهان می‌ شود. تغییرات استخوانی نیز گاهی پیش می ‌آید، از جمله اینکه تراکم استخوان در فک بیمار کاهش یافته و دندان‌های آنها در بعضی موارد لق و یا دردناک می ‌شود. اگر کسی که دیالیز می ‌شود نیاز به درمان دندان ‌پزشکی داشته باشد، بهتر است طوری برنامه ‌ریزی کند که درمان خود را در روز پس از دیالیز انجام دهد. خطر ایجاد عفونت‌های دهان و دندان در چنین افرادی بالاتر است.

دندانپزشکی زنان باردار

عدم توجه به دندانهای پوسیده و وجود جرم های دندانی قبل و در طول دوره حاملگی باعث گرفتاری زنان در طول دوره بارداری می شود. دندانهای پوسیده ممكن است با پیشرفت در دوره حاملگی باعث درد، آبسه حاد و یا شكستگی شوند كه لازم است به صورت اورژانس كنترل و درمان شوند. بدلیل حساسیت های موجود، کنترل عفونت و استریل ،همچنین استفاده از وسایل مخصوص در هنگام عکس برداری باید بدقت مورد استفاده قرار گرفته و رعایت شوند.

دندا‌نپزشکی برای بیماران دیابتی

توصیه می‌شود قبل از رفتن به دندان پزشکی نوع دیابت خود را به طور کامل شناخته و کنترل کنید زیرا می‌تواند موجب بروز خطرات حادی شود. مبتلایان به دیابت ریسک بالایی در عفونت کردن دارند و در برخی خونریزی ها نیز ممکن است خون آنها لخته نشود یا به اصطلاح بند نیاید. در این شرایط باید با اورژانس تماس گرفته شود.

دندانپزشکی برای بیماران سرطانی

عوارض در بافت های حفره های دهان یکی از عوارض درمان سرطان است که برای عمل های دندانپزشکی باید تمام حوادث و عوارض بعد از آن را در نظر بگیرید و اطلاعات کافی به دست آورید. بیماری های حفره های دهان درمان و بهبود را برای بیمار مشکل تر می کنند. عوارض های دهانی در افرادی که سرطان دارند بسته به ایمنی بدن و نوع درمان شخص فرق می‌کند و به شکل های متفاوتی خودش را نشان می‌دهد. اثر اوقات شیمی درمانی باعث اختلالات در مغز استخوان می‌شود. لازمه نداشتن عوارض بعد از دندانپزشکی مشورت با پزشک و دندانپزشک خود در حین شیمی درمانی است تا درمان بدون بروز خطا و مشکل باشد.

دندانپزشکی عقب ماندگان جسمی و ذهنی

در رابطه با این بیماران به علت عدم توانایی در رعایت بهداشت دهان و دندان خود، اغلب دچار پوسیدگی و دیگر مشکلات دهانی و دندانی می شوند. حتی اگر بهترین درمان ها نیز صورت پذیرد در صورت عدم رعایت بهداشت دوام چندانی نخواهد داشت. در مواردی که همکاری بیمار کم باشد و یا موارد عدم همکاری کامل و همچنین مواردی که درمان های متعدد و پیشرفته نیاز باشد غالبا این بیماران را می توان تحت بیهوشی عمومی درمان کرد. بسیاری از بیمارنی هم که دارای عقب ماندگی جسمی و هم ذهنی می باشند دارای مشکلات قلبی و عروقی، تنگی نفس، ضایعات مغزی و بیماری های سیستماتیکی هستند که باید مورد توجه قرار گیرد، و درمان های دندانپزشکی با حد اقل ریسک برای آن ها انجام گیرد.

دندانپزشکی بیماران اوتیسم

درمان دندانپزشکی در کودکان مبتلا به اوتیسم به‌دلیل ناتوانی در پردازش درست صداهای دستگاه‌ها، نور یونیت دندان‌پزشکی و سایر ویژگی‌های محیطی، باعث ایجاد عکس‌العمل در آنها می‌شود. همچنین برقرار نکردن ارتباط های کلامی و چشمی و کاهش تمرکز و انجام حرکت‌های ناگهانی بدن، نیاز به انجام درمان در شرایط ویژه را طلب می کند. امکانات بیهوشی از جمله الزامات مراکزیست که خدمات دندانپزشکی را به این کودکان ارایه می نمایند.

دندانپزشکی بیماران MS

متاسفانه برخی از محدودیت های حرکتی در بیماران مبتلا به ام اس همواره بعنوان مانعی برای انجام اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از پوسیدگی های دندانی می شود.خشکی دهان یکی از عوارض جانبی برخی از داروهای مصرفی این بیماران می باشد که می تواند روند پوسیدگی های دندان و عفونت های لثه ای را تسریع نماید. افراد مبتلا به ام اس برای نشتن بر روی یونیت دندانپزشکی نیازمند شرایط خاصی می باشند که این امر نیاز به وجود تجهیزات و یونیت های مخصوص را برای این افراد ایجاد می نماید.